Romboutsplantsoen 4, 3312 KV Dordrecht06 38436122info@ldh-gevelrenovatie.nl
Neem contact met ons op!
06 38436122info@ldh-gevelrenovatie.nl

Spouwlood vervangen Roosendaal

Al eeuwenlang is lood een materiaal dat veel gebruikt wordt om te zorgen voor een nette en waterdichte aansluiting bij een aanbouw, plat dak, schoorsteen of dakkapel. Jammer genoeg gaat het niet eeuwenlang mee. Lood slijt namelijk met de tijd. Het kan dan gaan scheuren en het wordt dunner. Slecht lood, te dun lood of gescheurd lood leidt op zijn beurt weer tot lekkage. Dat wilt u natuurlijk niet hebben! Heeft u dus last van een lekkage of vermoedt u dat het lood in uw woning niet meer in optimale toestand is? Bij LDH Gevelrenovatie bent u aan het juiste adres voor vakkundige mensen die voor u het spouwlood vervangen in Roosendaal.

Hoe gaat spouwlood vervangen Roosendaal in zijn werk?

De toestand van het spouwlood heeft invloed op de duurzaamheid van uw woning of pand. Ook is het van belang dat lood op de juiste manier wordt geplaatst. Het vervangen van lood is daarom vakkundig werk waarvoor de nodige kennis en ervaring is vereist. Er zijn twee manieren waarop spouwlood vervangen kan worden in Roosendaal. Ten eerste kan het lood vervangen worden tot op het binnenblad. Om het oude lood te verwijderen, verwijderen wij twee tot drie lagen stenen uit de buitenmuur. Daarna bevestigen we het nieuwe lood op het binnenblad. Vervolgens metselen we de muur weer dicht. Als laatste voegen wij de stenen weer af in een kleur die het meest lijkt op het bestaande voegwerk. Deze manier wordt het meest gebruikt bij een aanbouw met plat dak.

De tweede methode is eenvoudiger en goedkoper. Hierbij verwijderen we het oude lood en halen we de lintvoeg eruit. Vervolgens brengen we het nieuwe lood aan met behulp van loodklemmen. Als laatste voegen we de lintvoeg, of het geheel wanneer alle voegen worden vervangen, dicht. Uiteraard wordt dit gedaan in de kleur die overeenkomt met het bestaande voegwerk. Deze manier wordt het meest gebruikt bij schoorstenen.

Interesse in spouwlood laten vervangen door LDH Gevelrenovatie in Roosendaal?

Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen wij uw zorgen wegnemen door middel van deskundig advies. Wij komen bij u langs om de situatie te beoordelen en helpen u vervolgens verder. Zo bent u binnen de kortste keren weer verzekerd van kwalitatief voegwerk. Voor meer informatie over onze werkzaamheden op het gebied van spouwlood vervangen in Roosendaal of bij interesse kunt u contact met ons opnemen. Onze vakkundige medewerkers zullen u dan verder helpen.

Spouwlood vervangen

Extra opmerkingen