Romboutsplantsoen 4, 3312 KV Dordrecht06 38436122info@ldh-gevelrenovatie.nl
Neem contact met ons op!
06 38436122 info@ldh-gevelrenovatie.nl

Blog – wanneer voegen vervangen?

14 juli 2020 by in Geen categorie

Blog – wanneer voegen vervangen?

Wij van LDH Gevelrenovatie krijgen vaak de vraag wanneer moeten mijn voegen worden vervangen? Er zijn verschillende voorbeelden van wanneer uw voegen aan vervanging toe zijn. Uw gevel heeft veel te verduren, daarom is het raadzaam om uw voegen op tijd te vervangen. Zo heeft wind en regen een nadelige invloed op het voegwerk.

Voegen waar geen voegspecie in zit of op verschillende plaatsen is losgelaten zijn aan vervanging toe. Dit is vaak makkelijk te herkennen. Wanneer de voegen poreus worden is dit al een goede indicatie dat zij aan vervanging toe zijn. De voegen zullen verzanden. Dit kunt u testen door over de voeg te wrijven, wanneer er zand van de voegen af komt is dit al een kenmerk van een slechter wordende voeg.

De kwaliteit van het voegwerk wordt ook verslechterd doot mos, algen en schimmelvorming. Ook het groeien van een klimop heeft ook een negatieve invloed. Hieronder een aantal foto’s van slecht en verouderd voegwerk.

Wij van LDH Gevelrenovatie helpen u graag in het opnieuw voegen van uw gevel.

Neem contact met ons op!

Extra opmerkingen